هرم مازلو و راه های ارزشمند کردن محصول

ارزش برای کاربر ارزش برای کاربر (بر خلاف ارزش کاربر) یک مفهوم مهم هر محصول است. این در انتهای تناسب محصول با بازار، رشد، درآمد و اساساً موارد دیگر است. چیزهای کمی هستند که بیشتر از تزریق ارزش به محصولات می توانند کمک کنند. این محصول می تواند مشکل دار باشد، تجربه کاربری ضعیفی داشته باشد […]
مرکز نوآوری چیست؟

طبق تعریف صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، مرکز نوآوری، « مرکزی متشکل از یك یا چند تیم نوآوری است که با همکاری مراکز تحقیقاتی و شرکتهای متقاضی محصولات جدید، در چارچوب برنامه ای بلندمدت با هم همکاری می کنند. » ازجمله عواملی که ایجاد مراکز نوآوری را به یک نیاز تبدیل کرده است، به […]
همدلی، همدردی، شفقت چه تفاوتی با هم دارند؟

سه کلمه همدلی، همدردی و شفقت اغلب به جای یکدیگر به کار می روند. این کلمات هر چند به هم نزدیک هستند اما مترادف هم نیستند. همدردی[۱] یا ترحم یعنی اینکه شما می توانید بفهمید که یک شخص چه احساسی دارد. همدلی[۲] یعنی اینکه احساس می کنید که آن شخص چه احساسی دارد. شفقت[۳] تمایل برای از بین بردن […]
ضرورت نیاز به همدلی در کار و زندگی

همه ما تجاربی از همدلی یا Empathy در ذهن خود داریم و هنگامی که در مورد این واژه به گفتگو می نشینیم گویی مفهوم آن برایمان آشناست. و شاید ضرورت نیاز به همدلی را چنان که شاید درک نکرده و نیازی به تعریف و حتی آموزش آن نمی بینیم. این اتفاق به این دلیل روی […]
تعریف خلاقیت ، مقدمه ای بر نوآوری

تعریف خلاقیت ، مقدمه ای بر نوآوری قبل از اینکه بخواهیم به مقوله نوآوری بپردازیم. ابتدا باید تعریف خلاقیت را به عنوان مقدمه ای بر نوآوری دانسته و تا حدودی با تکنیک های آن آشنا باشیم. ما در مرکز نوآوری شناختی iCognitive قصد داریم. در سلسله دروسی تحت عنوان نوآوری سبکی از زندگی، نقشه راهی برای […]